Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

“mcm tak bermaru4h…. pulangkn cara baik…” – Laf4z tal4k melalui panggilan telefon, Puteri Sarah luahkn ini.

“mcm tak bermaru4h…. pulangkn cara baik…” – Laf4z tal4k melalui panggilan telefon, Puteri Sarah luahkn ini.

Isu berkaitan artis terkenal Hafidz Roshdi masih lagi hangat diperkatakan. Hal ini lebih serius kerana perpisahan beliau dengan Nurul Shuhada hanya dengan melafazkan talak di dalam panggilan telefon. Puteri Sarah juga telah memberi tunjuk ajar tentang tindakan yang boleh diambil oleh Shuhada terhadap isu suaminya ini.

“Itu adalah tindakan pengecut”- Puteri Sarah

Menerusi video yang dimuat naik di Tiktok itu adalah komen Puteri Sarah mengenai perkara yang berlaku waktu ini. Beliau menjawab soalan mengenai perbuatan lelaki yang memutuskan hubungan dengan menggunakan mesej atau panggilan telefon.

VIDEO PENUH BAWAH SEKALI…

Bagi beliau “jika sudah ambil anak dara orang dengan baik, pulang pun mestilah dengan cara yang baik. Bukan pulang menggunakan Whatsapp atau telefon untuk perkara sedemikian.”

Digelar seorang lelaki yang tidak bermaruah

Bagi Sarah, sikap lelaki itu dianggap tidak bermaruah kerana tidak mengikut prosedur yang sepatutnya dilakukan jika perpisahan berlaku. Ulasnya lagi, “marah macam mana pun buat perkara itu secara yang betul” kerana sewaktu marah pelbagai kata-kata akan dikeluarkan.

“Kita sebagai wanita akan rasa macam kita ni tak bermaruah”

Apabila tindakan seorang lelaki yang memisahkan isterinya dengan cara begitu, wanita tersebut akan merasakan dirinya tidak bermaruah. Setiap individu mahu cara perpisahan yang aman dan betul mengikut hukum syarak.

Tidak mudah untuk mereka menerima perkara itu jika salah caranya. “Bila kau tak suka, kau buat macam tu pula. That’s not the right way” ujar Sarah di akhir sesi temu bual beliau.

Video penuh..

Video Player
00:00
00:38

Sumber : Tiktok remaja.my, erinsakura

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.